Thursday, October 21, 2010

Kandis Jakten


"Darfor ar vi besatta av Celebriteter"
Skriven av: Malin Lundblad

Journalisten Malin Lundblad har skrivit en underhallande men samtidigt analyserande bok om kandiskap. Pa ett ingaende satt utforskar hon fenomenet. Hon belyser kandiskapets historia, drommen om att bli kand, kandiskapets fallgropar samt alla de aktorer som tillsammans bygger upp hela kandiscirkusen. Skvallerjournalister, paparazzi, personliga assistenter, artistforaldrar, prodecenter och naturligtvis kandisarna sjalv.

I boken ingar intervjuer med bland andra: ANNA ANKA, ISABELLA LOWENGRIP, MICHAEL NYQVIST, CHARLOTTE PERRELLI, PAOLO ROBERTO, ALEX SCHULMAN, GUDRUN SCHYMAN, ARNE WEISE, KATRIN ZYTOMIERSKA och MALIN AKERMAN.

Today's Wisdom:

"Everything comes to him who waits"

Love Always Anna Anka

2 comments:

  1. Hej Anna. Vill börja med att säga att du är grym och en stor förebild för mig. Jag vill bli som du. Bli PT och korsa Atlanten. Det känns som en omöjlighet att få tag på dig och jag vet att du får miljontals mail och beundrarbrev om dagen men jag gör ett försök i att be om din hjälp. Man ska ju aldrig ge sig;) Jag undrar om du har några råd och om jag får be om din hjälp för vägledning i djungeln för framgång inom yrket som proffissionell PT. Vilken utbildning är bäst, hur kan jag utmärka mig och lyckas? Jag är så enormt tacksam för alla svar du ger mig och har du vägarna förbi SVerige igen så träffar jag gärna dig och tar ett träningspass.DU är ren inspiration. Keep up the good work. Ps. Enligt omgivningen är du tydligen min look-a-like;) ds. ta hand om dig. kramar Linn, linnslusen@hotmail.com kontakta gärna mig. det hade varit en dröm som blivit verklighet. tack så mycket på förhand. +46733804174

    ReplyDelete
  2. intresting! Im no big celebrity-admirerer, never was. Ive always believed that if two people stands next to eachother, one´s the king and the other one an ordinary person. And I sit in an airplan from above they´ll look the same ,two small dots..
    I know its a necessity (spelling) in this world to give some people fame, in order for os humans to have someone we can admire and copy and worship.
    Thats just not for me. we are all the same in the end, no one can bring something of all the stuf or fame or glory to the grave anyway:)
    But as a phenomenon its intressting how people can build ut a whole world around a "famous person"...
    alwways when im in stockholm for example friends all around me point or stare and tell me OH theres "that famous girl from teve" or "look over there, its that artist" and so on. and I dont understand the "fuzz". People must be a little more than a celebrity to catch my interest.
    You are a famous person, but more important, you´ve got something to bring to the world, you try to make a difference, and THATS something to be "admired" for!
    so...I guess I would´nt make it as a "papparazzi":))
    have a lovely weekend, looking forward to your next program!
    anna

    ReplyDelete